fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Alfa Romeo zrezygnuje z platformy Giorgio na rzecz elektryków

Alfa Romeo zrezygnuje z platformy Giorgio na rzecz elektryków

Alfa Romeo zamierza porzucić udoskonalić bardzo reklamowaną i kosztowną platformę Giorgio, gdy tylko modele Giulia i Stelvio osiągną koniec swojego cyklu życia, ponieważ nigdy nie była ona przystosowana do elektryfikacji. Platforma ma zostać zintegrowana zgodnie z przyjętymi standardami dotyczącymi wykorzystywanej przez Stellantis architektury.

Wiadomość ta pochodzi od nowego dyrektora generalnego Alfy Romeo Jean-Philippe Imparato, który przekazał ją włoskim dziennikarzom. Imparato powiedział, że przyszłe modele Alfy Romeo będą wykorzystywać nową architekturę STLA-Large od Stellantis, która będzie również podstawą przyszłych sedanów i SUV-ów Maserati. W rzeczywistości te słowa należy rozumieć tak, że architektura STLA-Large ma być zmodernizowaną wersją Giorgio:

Pracujemy na platformie Large z Stellantis i nie będziemy już używać Giorgio [w obecnej formie]. Musimy wykorzystać wszystkie możliwe możliwości i zelektryfikować gamę Alfy Romeo tak, by wciąż nie straciła ona swojej tożsamości.

Tylnonapędowa architektura Giorgio, dająca możliwość zastosowania także napędu na obie osie, została pierwotnie zaprojektowana i opracowana, aby pomóc Alfie Romeo w jej wielkim powrocie w 2014 roku, przy czym Fiat-Chrysler pierwotnie planował wykorzystać ją w nie mniej niż 15 modelach różnych marek, takich jak Maserati, Dodge, Chrysler i Jeep.

Platforma jednak została uznana za zbyt drogą. Poza Giulią i Stelvio skorzystały lub skorzystają z niej nowy Jeep Grand Cherokee L i Maserati Grecale. Imparato opóźnił również premierę Alfy Romeo Tonale, nowego modelu SUV-a marki, który będzie plasował się pod Stelvio, ponieważ uważał, że jego hybrydowy układ napędowy typu plug-in nie jest wystarczająco dobry. Nowa Tonale będzie wykorzystywać te same podzespoły, co Jeep Compass, o czym wspomniał:

Tonale to pierwszy zelektryfikowany samochód Alfy Romeo, więc musimy wykonać pracę na bardzo wysokim poziomie. Kiedy widzisz, że Europa narzuca Ci -60% CO2 w 2030 roku, jeśli nie jesteś zelektryfikowany, jesteś martwy. Ze Stellantis mamy tę przewagę, że możemy zapewnić Tonale pewne aktualizacje technologiczne, więc zdecydowałem, że musimy natychmiast zaktualizować PHEV.

Od kiedy doszło do fuzji FCA z PSA, w wyniku której powstała firma Stellantis, poczynione zostały ogromne zmiany w strukturach wielu marek, w tym w Alfie Romeo. Nowe władze narzucają inne podejście biznesowe, to prawdziwa rewolucja. Niedawno zespół Alfy Romeo przeniósł się na otwartą przestrzeń wewnątrz Centro Stile w przebudowanej części Mirafiori, zajmując przestrzeń historycznego Officine 83. Dokładnie 49 osób wspólnie pracuje na 200 m² ramię w ramię, definiując przyszłość Alfy Romeo. Jednym z głównych celów, poza dostarczaniem produktów wysokiej jakości, jest zrównoważony rozwój oraz doprowadzenie marki do stanu, w którym zapewni rentowność. Stellantis wierzy w markę Alfa Romeo i wyraża gotowość do zainwestowania ogromnych środków, aby wykrzesać z włoskiej marki pełny potencjał.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Previous post
Jak Stellantis przyspieszy przejście na auta elektryczne?
Next post
Szef Alfy Romeo: pasja dla marki może być kluczem do sukcesu

1 Comment

  1. Paweł
    24 kwietnia 2021 at 22:31 — Odpowiedz

    Tak naprawdę to bardzo dobra wiadomość 😉

Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back
SHARE

Alfa Romeo zrezygnuje z platformy Giorgio na rzecz elektryków