fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Szef Alfy Romeo: pasja dla marki może być kluczem do sukcesu

Szef Alfy Romeo: pasja dla marki może być kluczem do sukcesu

Nowy dyrektor generalny Alfa Romeo – Jean-Philippe Imparato powiedział, że jego pasja do włoskiej marki samochodów sportowych skłoniła go do przyjęcia najtrudniejszej roli w jego karierze.

Imparato, weteran Grupy PSA, został wybrany na lidera Alfy Romeo przez prezesa Stellantis Carlosa Tavaresa w styczniu, po tym jak właściciel Alfy – Fiat Chrysler Automobiles, połączył się z PSA.

Francuski dyrektor powiedział, że nie ma problemu z przejściem z dużo większej marki Peugeot, którą z powodzeniem prowadził, do tej samej roli w Alfie Romeo – firmie, która przeszła przez wiele nieudanych zwrotów. Obecnie marka zmaga się z gwałtownym spadkiem sprzedaży i opóźnieniem we wprowadzeniu na rynek swojego kluczowego kompaktowego SUV-a.

W Peugeocie Imparato był odpowiedzialny za kilka tysięcy pracowników. W Alfie powiedział, że ma bardzo sprawny zespół 49 osób:

To jest jak start-up, możemy podejmować decyzje w pięć minut. Kiedy jest się szefem marki Peugeot, która przynosi miliardy euro rocznie, nie przechodzi się do Alfy ze względu na karierę. Robisz to z powodów osobistych, kierujesz się pasją i względami rodzinnymi.

Powody rodzinne to więzi przodków z Włochami. Jego dziadek przeprowadził się z małego nadmorskiego miasteczka Gaeta w środkowych Włoszech do Francji w 1904 roku. W swoim dzieciństwie też miał sporo styczności z włoskimi autami:

Kiedy się urodziłem, mój ojciec jeździł niebieską Giulią 1300, potem przesiadł się do większej Alfetty 2000. Pierwszym samochodem mojej żony był Alfasud.

W ciągu ostatnich pięciu lat Alfa była kierowana przez amerykańskich menedżerów pracujących w amerykańskiej centrali Fiata Chryslera w Auburn Hills: najpierw Reida Biglanda, a następnie Tima Kuniskisa. Kierownicy ci pełnili również inne kluczowe funkcje w FCA.

Dla Imparato ważne jest, aby marka była zarządzana z Włoch. Przeorganizował globalne przywództwo i powiedział, że jego nowy zespół wykonawczy jest prawie w 100 procentach włoski. Wprowadza również do Alfy zasadę oszczędzania stosowaną przez prezesa Stellantis, Tavaresa. Nowa globalna siedziba marki, mieszcząca się w dawnym Fiat Centro Stile w Turynie, zajmuje zaledwie 200 metrów kwadratowych, czyli niewiele więcej niż kort tenisowy. Jest to zgodne z filozofią Tavaresa, który przekształcił PSA z firmy bliskiej bankructwa w jednego z najbardziej dochodowych producentów samochodów w Europie. Tavares nakazuje swoim menedżerom wydawać pieniądze firmy w taki sam ostrożny sposób, w jaki wydawaliby swoje własne.

Oszczędność będzie kluczowym filarem dla przywrócenia Alfie Romeo dawnego blasku, o czym wspomniał Imparato:

Głównymi czynnikami, na które zwracamy uwagę, są rentowność, jakość produktu i solidny plan.

Nieco wcześniej Imparato narobił niemałego zamieszania, nakazując zespołowi poprawę osiągów wersji hybrydowej Tonale. Właśnie to spowodowało przesunięcie terminu wprowadzenia tego modelu do sprzedaży o trzy miesiące. 

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Previous post
Alfa Romeo zrezygnuje z platformy Giorgio na rzecz elektryków
Next post
Kimera Automobili zaprezentuje nowoczesną interpretację Lancii 037

No Comment

Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back
SHARE

Szef Alfy Romeo: pasja dla marki może być kluczem do sukcesu