Renomowany Caramulo Motorfestival 2024 był jednym z najważniejszych wydarzeń motoryzacyjnych w Portugalii, w którym biorą udział samochody współczesne i zabytkowe. Na imprezie nie zabrakło Alfy Romeo oraz jednego z najważniejszych przedstawicieli marki: Carlosa Tavaresa.
Prestiżowe wydarzenie zorganizowane przez Muzeum Caramulo we współpracy z Automóvel Clubf de Portugal i odbywające się w samym sercu Serra do Caramulo, było świadkiem udziału Alfa Romeo jako oficjalnego sponsora, który wybrał tak wyjątkową scenerię, aby zaprezentować nowego Juniora – oznaczającego powrót Alfy Romeo do segmentu B, największego w Europie – po raz pierwszy na krajowej imprezie otwartej dla publiczności.
Na miejscu obecny był Carlos Tavares, dyrektor generalny Stellantis i bardzo doświadczony portugalski kierowca, który poprowadził nowego Juniora 280 Veloce na legendarnym Michelin Historic Hill Climb, aby podkreślić osiągi i dynamikę jazdy, za którą odpowiedzialny jest zespół inżynierów Alfy Romeo, który stworzył unikalne projekty, takie jak: 4C, 8C, Giulia i Stelvio Quadrifoglio oraz Giulia GTA.
Na starcie kompaktowy samochód sportowy został zaprezentowany w specjalnym malowaniu opracowanym przez Alfa Romeo Centro Stile, aby oddać hołd dziedzictwu marki i portugalskiej fladze.
Liderem w wyścigu pod górę była Giulia Quadrifoglio Super Sport o mocy 510 KM, specjalna limitowana edycja, która oddaje hołd sportowej historii marki, świętując pierwsze zwycięstwo Alfy Romeo w Mille Miglia w 1928 roku z legendarnym 6C 1500 Super Sport.
Na stoisku Alfy Romeo ustawionym na Caramulo Motorfestival można było zobaczyć nowego Juniora i Tonale Tributo Italiano, pierwszą globalną serię specjalną w ofercie. Uczestnicy wydarzenia mogli również podziwiać szeroką gamę klasycznych i sportowych modeli z Alfa Romeo Clube Portugal, a także spróbować swoich sił w ekscytujących wyścigach symulujących jazdę samochodem Junior Veloce o mocy 280 KM, oferując jako nagrody merchandising Alfy Romeo. Wreszcie, aż 12 modeli Alfy Romeo wzięło udział w ekscytującym Michelin Historic Hill Climb, z których trzy należące do Muzeum Caramulo – 1900C SS z 1956, Giulia GT 1300 z 1961 i Junior z 1970 – były prowadzone przez trzy kobiece załogi.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment