fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Genewa już za chwilę

Genewa już za chwilę

Najważniejsze targi motoryzacyjne w Europie już za moment. Grupa FCA szykuje się poważnie do zaprezentowania wszystkich nowinek w swojej gamie, ale mamy wrażenie, że wszystkiego nam nie mówią…

Alfa Romeo

Plan odrodzenia Alfy nabiera rozpędu i do gamy modelowej dołączył SUV – Stelvio. W Genewie Alfa pokaże kilka wcieleń tego całkiem ładnego pojazdu – First Edition z benzynowym silnikiem 2.0 o mocy 280 KM, wersje Super z silnikami diesla o mocach 210 KM i 180 KM. Wszystkie auta wyposażone są w 8-stopniowy automat i napęd Q4. Jeden z egzemplarzy Super będzie prezentował dodatkowe ozdobniki zewnętrzne z akcesoriów Mopar. Wisienką na torcie będzie topowa wersja Stelvio – Quadrifoglio.

Giulia zostanie zaprezentowana w dwóch egzemplarzach Veloce. Do gamy modelowej dołączy wersja diesel 180 KM z napędem Q4, do tej pory zarezerwowanym tylko dla Veloce. Możemy się również spodziewać dodatkowych akcesoriów oraz naturalnie topowej Quadrifoglio. Plotki do tej pory sugerowały, że w Genewie Alfa pokaże wersję Sprint, czyli coupe nowej Giulii. Nie zapowiadają tego w oficjalnym komunikacie, ale tutaj liczymy na niespodziankę. Ciekawi nas także, czy pochwalą się wynikami sprzedaży Giulii z ostatnich miesięcy.

Stoisko Alfy dopełnią Giulietta i Mito w wersjach Veloce oraz 4C Spider.

Fiat

Stoisko Fiata skupi się na 60. urodzinach modelu 500. Z tej okazji zaprezentowany zostanie limitowany model Fiata 500 w dwukolorowym nadwoziu. Seria limitowana będzie dostępna w 560 egzemplarzach, a zamówienia będzie można składać już na początku marca. Urodzinowa edycja pięćsetki będzie zawierać specjalne logo na bocznym słupku i wyposażona będzie w najnowszą wersję multimedialnego systemu U-Connect. Auto będzie można zamówić z silnikami benzynowymi 1.2 69 KM, 0.9 Twin Air o mocy 85 KM oraz dieslem 1.3 Multijet o mocy 95 KM.

Drugim ważnym akcentem będzie cała rodzina Tipo, które powoli rozpycha się na europejskim rynku. Wersja hatchback będzie uzupełniona o pakiet stylistyczny S-design, obecny także w 500 i 500X. Wygląda to całkiem nieźle: Bi-Xenony, 18-calowe koła, wykończenia stylistyczne wokół grilla i wlotów powietrza w kolorze Piano Black, lepiej wyposażone wnętrze z tapicerką z elementami skóry. Czekamy zatem na jakieś dokładniejsze zdjęcia na żywo.

Stoisko Fiata uzupełni Fullback w wersji Cross, 500X S-Design oraz 124 w limitowanej serii Europa nawiązującej do premiery Fiata 124 w Genewie 36 lat temu.

Abarth

Akcenty sportowe zdominują stoisko Abartha. Poza promowaniem progamu rajdowego 124-ki oraz wyścigowego 695 i 595, w gamie Abartha przybędą nowe wersje skoprionów: 595 Pista z silnikiem o mocy 160 KM, zawieszeniem Koni FSD oraz wydechem Monza, oraz 695 XSR Yamaha – limitowana wersja świętująca współpracę z Yamahą w serii Moto GP. Abarth zaprezentuje także nowe pakiety fabryczne do modyfikacji modelu 595.

Abarth 595 Pista

Nowością w kalendarzu sportowym będzie puchar dla klasycznych Abarthów, który rozegrany zostanie we Włoszech. Dopuszczone będą auta wyprodukowane przed 1981 rokiem. Puchar zorganizowany jest wspólnie z firmą Michelin. Może to być ciekawa propozycja dla entuzjastów marki, więc może warto będzie to połączyć z wypadem na dobry makaron i winko ? 🙂 Czekamy zatem na oficjalny kalendarz wydarzeń.

Nie zabraknie oczywiście modelu 124 Abarth. Nowa wersja wyposażenia Scorpione zadebiutuje na targach. Póki co na próżno szukać mocniejszej wersji 124 czy też fabrycznych zestawów do modyfikacji auta.

Abarth kładzie coraz większy nacisk na animowanie społeczności wokół marki. W 2017 roku zaplanowano 7 wydarzeń w kilku krajach w Europie, gdzie entuzjaści Abartha spotkają się na torach wyścigowych: m.in. we Włoszech, Austrii i Francji.

Tekst: Jakub Strzemżalski

Zdjęcia: FCA

Previous post
Wyjątkowa Panda
Next post
Rajd Polski Historyczny – nasz debiut

No Comment

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back
SHARE

Genewa już za chwilę