fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Giulia Q weźmie udział w Nürburgring 24h. To hołd w 110. rocznicę marki

Giulia Q weźmie udział w Nürburgring 24h. To hołd w 110. rocznicę marki

W dniu obchodów 110-lecia Alfy Romeo, Scuderia del Portello prezentuje Giulię Q, która weźmie udział w wyścigu Nürburgring 24h 2020 jako jedyna Alfa Romeo.

Za opracowanie jedynej na świecie Alfy Romeo Giulii Qudrifoglio przystosowanej do udziału w wyścigach – tak przynajmniej twierdzą twórcy – odpowiedzialna jest ekipa Lanza Motorsport pod wodzą Mauro Simonciniego, kierowcy-dżentelmena Scuderia del Portello. Marka z Arese od 1982 roku reprezentuje Alfę Romeo w różnych istotnych wydarzeniach motoryzacyjnych na całym świecie.

Wyścigowa Giulia weźmie udział w najbardziej znanym wyścigu wytrzymałościowym dla samochodów turystycznych i GT – Nürburgring 24h (24-27 września 2020) na długiej pętli Nordschleife. Za kierownicą zasiądą: Mauro Simoncini, Ugo Vicenzi, Alberto Carobbio i Bruno Barbaro. Wszyscy mają na swoim koncie spore doświadczenie wyścigowe, także na tym torze.

Ekipa Lanza Motorsport na przestrzeni 35 lat startów w wyścigach brała udział w 18 edycjach 24-godzinnych wyścigów w samochodach różnych marek. Wyścigowa Giulia Q waży 1400 kg i dysponuje 2,9-litrowym silnikiem V6 o mocy 520 KM. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,2 sekundy i potrafi pomknąć z prędkością maksymalną 322 km/h. Moment obrotowy przenoszony jest na tylną oś za pośrednictwem 8-biegowej przekładni automatycznej. W nadwoziu zastosowano wiele lekkich materiałów, w tym włókno węglowe – z tego tworzywa wykonano tylny spojler. Auto zostało dostrojone, by spełnić regulacje wymagane do udziału w zawodach. Klatka bezpieczeństwa ma homologację FIA, do tego doszła unieruchomiona gaśnica i fotel kubełkowy z 6-punktowymi pasami. 

Postać samego Mauro Simonciniego jest ciekawa. On jest właścicielem wyścigowej Giulii i członkiem zespołu Scuderia del Portello, w którym dokładnie 20 lat temu startował za kierownicą Alfy Romeo 155 V6 w 24-godzinnym wyścigu na torze w miejscowości Nürburg. Karierę jako kierowca rozpoczął w 1979 roku – brał udział w różnych seriach różnymi samochodami, w tym w jednomiejscowych, prototypowych, turystycznych i GT. 

Mauro powiedział nieco więcej o samej inicjatywie powrotu Alfy Romeo na tor wyścigowy w 24-godzinnej rywalizacji:

Postanowiliśmy powrócić z samochodem włoskiej marki na tor Nürburgring w jego najważniejszym wyścigu sezonu, po udziale w naszych pierwszych 24-godzinnych zawodach z Alfa Romeo. Po 20 latach ponownie wybraliśmy historyczną markę Alfa Romeo, która zawsze była dla nas ważna. W ostatnich edycjach i w kilku innych wyścigach moim kolegą z zespołu był mój przyjaciel Arturo Merzario (jest honorowym prezesem Scuderia del Portello), z którym chciałbym w przyszłości dzielić kierownicę Giulii Quadrifoglio na torze wyścigowym Nürburgring.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Previous post
Tak spisuje się Ferrari 812 Superfast
Fiat Panda 1980
Next post
40 lat temu pokazano pierwszą Pandę

No Comment

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back
SHARE

Giulia Q weźmie udział w Nürburgring 24h. To hołd w 110. rocznicę marki