Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Kimera EVO37 wyprzedana. W planach EVO38 i K-39

Kimera EVO37 wyprzedana. W planach EVO38 i K-39

EVO38 jest opisywany jako integralna wersja swojego poprzednika z napędem na cztery koła, do której dołącza tzw. hiper-restomod K-39, nawiązujący do tematyki sportów motorowych.

Kimera Automobili, znana z wskrzeszenia ducha Lancii 037 wraz z wprowadzeniem na rynek sportowego EVO37, pracuje nad dwoma nowymi modelami. Zaktualizowany EVO38 i inspirowany sportami motorowymi K-39 zadebiutują w 2024 roku, zachowując odniesienia stylistyczne do włoskiego klasyka, wprowadzając jednocześnie nowe i ulepszone funkcje.

Przed udziałem w targach Milano Autoclassica Kimera ogłosiła, że 37 planowanych egzemplarzy EVO37 zostało wyprzedanych, w tym mocniejszy jednorazowy Martin 7 Edition. Na szczęście firma przekazała więcej informacji na temat swoich przyszłych modeli.

Kimera EVO38 jest nazywana integralną wersją EVO37. W przeciwieństwie do oryginału RWD, nowy model będzie wyposażony w napęd na cztery koła, podobny do samochodów rajdowych z połowy lat 80. Sądząc po zwiastunach, EVO38 nie będzie zbytnio odbiegać pod względem wizualnym od EVO37 – spodziewać się możemy zmian bardziej na zasadzie liftingu.

Według Kimery nowy model będzie wyposażony w przeprojektowany bodykit, który poprawi przepływ powietrza, rozkład masy i chłodzenie. Wnętrze ma doczekać się ulepszeń ergonomicznych i dedykowanego interfejsu do zarządzania napędem. Zmiany mechaniczne obejmą większą, centralnie zamontowaną turbosprężarkę i nowy układ wydechowy.

Kolejnym modelem będzie KimeraK-39, tzw. hiper-restromod, opracowany z myślą o sportach motorowych. Zapowiedzią tego modelu był prototyp w skali 1:5, prezentujący dłuższe nadwozie z wyraźnymi elementami aerodynamicznymi wokół klasycznego kształtu Lancii Bety Turbo

K-39 ma wziąć udział w jednym z ostatnich legendarnych wyzwań sportów motorowych i może zostać wyprodukowany w bardzo ograniczonej liczbie egzemplarzy dla kilku szczęśliwych klientów w tradycyjnych barwach Martini Racing.

Nowe modele zostaną zaprezentowane na targach Milano Autoclassica 17 listopada, przed ich oficjalną premierą w 2024 roku. Sądząc po wyprzedanym EVO37 można bezpiecznie założyć, że EVO38 i K-39 będą miały wygórowane ceny i ograniczoną dostępność.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Previous post
Ferrari F40 kontra Bugatti EB110 w wyścigu na prostej
Next post
We Francji Stellantis oferuje usługę konwersji auta z silnikiem wysokoprężnym w elektryczne

No Comment

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

*

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Back
SHARE

Kimera EVO37 wyprzedana. W planach EVO38 i K-39