Targi Rétromobile 2025 w Paryżu to jedno z najważniejszych wydarzeń dla miłośników klasycznych i unikatowych samochodów. W tym roku miejscem spotkań kolekcjonerów, ekspertów i pasjonatów motoryzacji było m.in. stoisko La Squadra, na którym zaprezentowano kilka ikonicznych pojazdów.
Koenigsegg CCR – rekordzista prędkości
Na początku XXI wieku ten hipersamochód wyznaczył nowe standardy osiągów, stając się najszybszym seryjnie produkowanym autem na świecie. Pod jego maską kryje się 4,7-litrowy silnik V8 o imponującej mocy 817 KM, pozwalający osiągnąć prędkość maksymalną przekraczającą 395 km/h. To dzieło inżynierii łączące ekstremalne osiągi z dopracowaną aerodynamiką.
Pagani Zonda R – torowe arcydzieło
Zaprojektowana z myślą o torowych emocjach, Pagani Zonda R zachwyca nie tylko wyglądem, ale i osiągami. Napędzana 6-litrowym silnikiem V12 AMG o mocy 750 KM rozpędza się ze startu zatrzymanego do 100 km/h w zaledwie 2,7 sekundy. Ręcznie wykonane detale, zaawansowane technologie i dopracowana aerodynamika czynią ten model niepowtarzalnym dziełem sztuki w świecie motoryzacji.
Ferrari Monza SP2 – hołd dla klasyki
Monza SP2 to współczesna interpretacja legendarnych barchett z lat 50. Napędzana przez 6,5-litrowy silnik V12 o mocy 810 KM, oferuje bezkompromisowe doświadczenia podczas jazdy. Brak przedniej szyby potęguje wrażenia z prowadzenia, a minimalistyczny design i najnowocześniejsze technologie sprawiają, że to pojazd jedyny w swoim rodzaju.
AGTZ Twin Tail – nowoczesna interpretacja klasyki
To efekt współpracy La Squadra i legendarnego studia Zagato. To unikatowy projekt inspirowany Alpine A220. Limitowany do 19 egzemplarzy model łączy styl lat 60. z nowoczesną aerodynamiką. Jego innowacyjna konstrukcja pozwala na wymianę tylnej części nadwozia (shorttail lub longtail), dostosowując pojazd do dynamicznej jazdy po krętych drogach lub maksymalnej stabilności na torze.
Alpine A220 – francuska legenda Le Mans
Stworzony z myślą o wyścigach długodystansowych Alpine A220 miał rywalizować z Ferrari, Porsche i Fordem. Wyposażony w 3-litrowy silnik V8 Gordini nie zdołał jednak pokonać lepiej finansowanych konkurentów. Mimo braku spektakularnych sukcesów na torze, A220 pozostaje istotnym elementem historii francuskiej motoryzacji, a dziś stanowi rzadki i ceniony kolekcjonerski klasyk.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment