Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Następca Giulietty ma trafić do produkcji w 2019 roku

Następca Giulietty ma trafić do produkcji w 2019 roku

Pracownicy fabryki FCA w Cassino oraz przedstawiciele lokalnego oddziału związkowego Uilm potwierdzili, że produkcja nowego modelu Alfy Romeo rozpocznie się w 2019 roku. Nie jest jeszcze jasne, jaki samochód będzie tam wytwarzany – mówi się głównie o Giuliettcie, która według obecnych planów ma trafić na rynek na początku 2020 roku.

Eksperci nie mają wątpliwości – najrozsądniejszą decyzją z perspektywy zarządu byłoby jak najszybsze zastąpienie leciwej już Giulietty nowym modelem. Na rynku europejskim hatchbacki są niezwykle popularne, a co za tym idzie – mogą one w znaczącym stopniu napędzać sprzedaż. Pod względem konstrukcyjnym oferowany w tym segmencie przez Alfę Romeo samochód, mimo wciąż świeżego wyglądu, nie jest w stanie jak równy z równym konkurować ze znacznie nowszymi modelami.

Produkcja Giuletty rozpoczęła się w 2010 roku we włoskiej fabryce Cassino. Za design 5-drzwiowego hatchbacka odpowiedzialny był Lorenzo Ramaciotti z Centro Stile Alfa Romeo. Auto oparto na platformie C-Evo. Samochód mierzący 4351 mm długości, 1798 mm szerokości i 1465 mm wysokości, przy rozstawie osi 2634 mm, był następcą Alfy Romeo 147.

Alfa Romeo Giulietta

Na przestrzeni 8 lat auto wielokrotnie modernizowano – w 2014 roku Giulietta zyskała m.in. nowy system multimedialny Uconnect z 5 lub 6,5-calowym ekranem dotykowym, a także przeprojektowaną osłonę chłodnicy.

Na polskim rynku ceny Giulietty rozpoczynają się od 76 600 zł za bazową odmianę wyposażeniową z silnikiem benzynowym 1.4 120 KM i 6-biegową skrzynią ręczną. Zaledwie 3100 zł więcej przyjdzie klientom zapłacić za mocniejszy, 150-konny wariant tej samej jednostki. Ponadto w gamie oferowane są: 1.4 170 KM, Veloce 1.8 TBi 240 KM oraz silniki wysokoprężne – 1.6 120 KM, 2.0 150 lub 175 KM. Mocniejsze wersje mogą współpracować z automatem TCT o 6. przełożeniach.

Alfa Romeo SUV?

Jeśli inny samochód miałby trafić do produkcji w tej fabryce, to SUV segmentu C. Ale to znacznie mniej prawdopodobne. Jak twierdzi Francesco Giangrande z Uilm (Unione Italiana Lavoratori Metalmeccanici), SUV segmentu C ma mieć własną linię montażową, co pozytywnie wpłynie na wzrost zatrudnienia. Z drugiej zaś strony jego wprowadzenie na rynek jest przewidywane tuż po debiucie następcy Giulietty.

Co ciekawe, fani marki Alfa Romeo próbują przywrócić dawny blask marce poprzez starty Giuliettą w seriach wyścigowych – m.in. BTCC oraz TCR.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Lamborghini Huracan Performante Spyder
Poprzedni wpis
W Genewie zadebiutuje Huracan Performante Spyder
Tatiana Calderon
Następny wpis
Tatiana Calderon kierowcą testowym Alfy Romeo Sauber F1 Team

Brak komentarzy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back
Udostępnij

Następca Giulietty ma trafić do produkcji w 2019 roku