Hipersamochód z podwójnym turbodoładowanym V12 ma manualną skrzynię biegów z odsłoniętym mechanizmem. Wrażenie robi również innymi i wyjątkowymi detalami.
W dwóch najnowszych filmach Top Gear i Car Magazine obaj recenzenci są wręcz zahipnotyzowani dbałością o szczegóły i kreatywnością, która została włożona w każdy przełącznik, przycisk, dźwignię i element wykończenia. I zgodnie przyznają, że pierwsze skrzypce gra ręczna skrzynia biegów, która nawet w przypadku wielkoseryjnych modeli powoli odchodzi do lamusa. A w Pagani współpracuje z jednostką V12 i do tego mechanizm jej działania jest widoczny gołym okiem.
Ollie Marriage z Top Gear był zaskoczony doskonałą widocznością na drogę, która jest czymś wyjątkowym na tle większości oferowanych modeli sportowych i hipersamochodów. Na szczęście obie recenzje poświęcają również dużo czasu na opowiedzenie widzom, jak Utopia radzi sobie podczas pokonywania serpentyn.
Sercem samochodu jest jednostka Mercedesa-AMG, podobnie jak wolnossące silniki w Zondzie i Huyarze, ale dzięki dwóm turbosprężarkom zapewnia 864 KM i aż 1100 Nm. Niemniejsze wrażenie robi masa własna, wynosząca tyle samo, co w przypadku Toyoty GR86, czyli 1280 kg!
Obaj testerzy byli pod wrażeniem elastyczności V12, ścieżki dźwiękowej – tak często rozczarowującej w supersamochodach z turbodoładowaniem. I pomimo dość ograniczonego zakresu pracy (jedynie do 6700 obr./min), silnik wciąż dostarcza nie lada ekscytacji.
Istnieją oczywiście szybsze samochody, ale te dwa filmy przypominają nam, że na świetny supersamochód lub hipersamochód składa się coś więcej, niż tylko przyspieszenie, konie mechaniczne, przyczepność i aerodynamika.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment