Program Evoluzioni Tecniche szwajcarskiej firmy Officine Fioravanti sprawi, że Alfa Romeo 8C zostanie wyposażona w ręczną skrzynię biegów zamiast oryginalnej sześciobiegowej zautomatyzowanej przekładni z łopatkami.
Manualna skrzynia biegów jest połączona z nowym zestawem aluminiowych pedałów. Do tego Officine Fioravanti poprawiło elektronikę 4,7-litrowego silnika V8 Ferrari, a nowe oprogramowanie zaowocowało zwiększeniem mocy. Firma nie poinformowała, jaki wzrost udało się uzyskać – standardowa jednostka V8 osiąga 450 KM i 480 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który trafia na tylną oś. Do tego Szwajcarom udało się zredukować masę własną.
Konwersja nie kończy się na tym, ponieważ 8C Competizione po modyfikacjach korzysta z elektronicznie sterowanego i regulowanego zawieszenia Ohlins wraz z nowym zestawem hamulców węglowo-ceramicznych. We wnętrzu z kolei znajdziemy nowe fotele z włókna węglowego, opracowane przy współpracy z Laboratori Meccanica Torino (LMT) w celu poprawy pozycji za kierownicą i komfortu. Na zewnątrz niemal nic się nie zmieniło – jedyną zmianą wydaje się być czerwone „m” obok napisu 8C Competizione na tylnej klapie.
Officine Fioravanti nie ujawniło kosztów konwersji, ale podejrzewamy, że będzie ona dość droga. W końcu celują w zamożną grupę docelową. Alfa Romeo w latach 2007-2010 wyprodukowała łącznie 500 egzemplarzy modelu 8C Competizione Coupe i kolejne 329 sztuk modelu Spider.
Oprócz ulepszania 8C Officine Fioravanti oferuje również ulepszenia dla klasycznego Ferrari 512BB, aby poprawić niezawodność jego 12-cylindrowego układu napędowego. Szwajcarska firma trafiła na pierwsze strony gazet w 2021 roku dzięki projektowi restomoda opartemu na Ferrari Testarossie.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment