Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Wzrost wyników handlowych Alfy Romeo w pierwszej połowie 2025 roku

Wzrost wyników handlowych Alfy Romeo w pierwszej połowie 2025 roku

W pierwszej połowie 2025 roku Alfa Romeo nie tylko świętowała swoje 115-lecie, ale i odnotowała globalny wzrost sprzedaży o 20% względem analogicznego okresu 2024 roku. I to nie byle gdzie – trend wzrostowy był widoczny na niemal wszystkich głównych rynkach.

Alfa na plusie – od Europy po Pacyfik

W Europie wynik wręcz galopujący – wzrost o 33,3%. We Francji odnotowano wzrost o 51%, a Wielkiej Brytanii niewiele mniej, bo 50%. Największy entuzjazm wykazali Holendrzy, gdzie marka odnotowała ponad 200% wyższą sprzedaż niż w analogicznym okresie 2024 roku.

W Ameryce Południowej sytuacja wygląda równie optymistycznie – wzrost o 63%, czyli Alfa najwyraźniej przemówiła tam do serc i portfeli. W Ameryce Północnej nastroje chłodniejsze i odnotowany spadek – ale marka zareagowała nową strategią.

Na Bliskim Wschodzie i w Afryce (MEA) – stabilny, 34-procentowy wzrost, a w regionie Azji i Pacyfiku Alfa rozpycha się łokciami: w Japonii zadebiutował Junior, a w kolejce na ten model czekają w kolejce: Australia, Malezja, Tajwan i Singapur.

Alfa Romeo Junior – nowy bohater w segmencie

To właśnie Alfa Romeo Junior, nowy kompaktowy B-SUV, jest obecnie głównym motorem napędowym gamy. Marka zebrała już ponad 45 000 zamówień z 38 krajów, a 17% z nich dotyczy wersji w pełni elektrycznej. Junior dostępny jest w trzech odmianach: Elettrica Veloce (280 KM), Elettrica (156 KM) oraz Ibrida (145 KM).

Choć Junior błyszczy w świetle reflektorów, Tonale nadal pełni strategiczną rolę – szczególnie odkąd produkcja przekroczyła 100 000 egzemplarzy w zakładzie Pomigliano d’Arco. Giulia i Stelvio wciąż są na posterunku. Klienci doceniają te pojazdy za design, prowadzenie oraz… wnętrze nieprzytłaczające ekranami dotykowymi.

Jak podkreśla Santo Ficili, szef marki Alfa Romeo, sukces to nie przypadek, a efekt przemyślanej strategii i pełnej pasji pracy zespołu. I choć brzmi to jak wyjęte z korporacyjnego podręcznika, trudno zaprzeczyć – wyniki mówią same za siebie. Włoska marka nie tylko utrzymuje swój styl, ale też potrafi czytać rynek i odpowiadać na potrzeby klientów bez porzucania własnej tożsamości.

Początek drugiej połowy 2025 roku wygląda równie obiecująco, przynajmniej na włoskim rynku. W lipcu 2025 Alfa Romeo zarejestrowała 1962 nowe samochody, co oznacza wzrost o 14% względem lipca 2024 roku. Udział w rynku wzrósł do 1,7%, a od początku roku łączna liczba rejestracji sięgnęła 18 847 sztuk – to aż +35% w stosunku do ubiegłego roku.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Previous post
Ferrari: drugi model elektryczny nie jest opóźniony. Po prostu nie istnieje
Next post
Leclerc tuż poza podium w GP Węgier. Hamilton dopiero P12

No Comment

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

*

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Back
SHARE

Wzrost wyników handlowych Alfy Romeo w pierwszej połowie 2025 roku