fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Finał pucharu ForzaItalia.pl, znamy zwycięzcę!

Finał pucharu ForzaItalia.pl, znamy zwycięzcę!

W niedzielę 7. października odbyła się finałowa V runda Pucharu ForzaItalia.pl w ramach Liqui Moly Classicauto Cup na Torze Modlin pod Warszawą.

Znany z pierwszej kwietniowej rundy Tor Modlin, charakteryzuje się ciekawym ukształtowaniem z wieloma wzniesieniami, doskonałym zapleczem technicznym i dwupoziomowymi trybunami dla kibiców, z których można obserwować jedną z dwóch części asfaltowej trasy.

Jesienna runda w Modlinie była prawdziwym świętem klasycznej motoryzacji. Wspaniała słoneczna pogoda ściągnęła z Warszawy wielu kibiców, którzy postanowili spędzić niedzielę spotykając się ze znajomymi i przy okazji obserwować zmagania klasyków na torze.

Do finałowej rundy zgłoszono 110 samochodów. Wśród nich wiele klasycznych perełek, m.in. wyprodukowane w Szwecji ponad czterdzieści lat temu trzy Volvo Amazon, z których jeden przejechał historyczną edycję Rajdu Monte Carlo w 2016 toku oraz zabytkowe Saaby w tym najstarszy dwusuwowy Granturismo 750, który zdobył wyróżnienie Magazynu Classicauto za najbardziej charyzmatyczny wóz w kategorii Classic. Prawie 30 samochodów miało więcej niż 30 lat, a wspomniany wyżej Saab miał ich aż 57!

Po raz kolejny nie zawiedli kierowcy historycznych rajdówek i zaprezentowali swoje unikalne samochody znane z rajdowych tras Mistrzostw Polski: m.in. Renault Megane Maxi, BMW M3, Ford Sierra Cosworth 4×4 oraz Polonez 2000 w specyfikacji grupy B.

W ramach naszego pucharu wystartowało 8 załóg. Walka o czołowe miejsce w klasyfikacji końcowej była już prawie rozstrzygnięta. Grzegorz Plewka za kierownicą Alfy Romeo 155 prowadził przed rundą w Modlinie z dużą przewagą. Zajmujący drugie miejsce przed ostatnią rundą Marek Tomaszewski (Alfą Romeo 156) na pierwszej próbie wyleciał z toru uszkadzając oponę, co przekreśliło jego szanse na triumf w pucharze.

Klasyfikacja rundy na Torze Modlin:

  1. Grzegorz Plewka – Alfa Romeo 155
  2. Artur Stańczuk/Joanna Stańczuk – Fiat Cinquecento
  3. Adam Kacprzyk/Alicja Gnatowska – Lancia Delta

Klasyfikacja końcowa pucharu prezentuje się następująco:

  1. Grzegorz Plewka – Alfa Romeo 155 – 375 pkt.
  2. Marek Tomaszewski – Alfa Romeo 156 – 200 pkt.
  3. Artur Stańczuk – Fiat Cinquecento – 80 pkt.
  4. Tomasz Szostak – Lancia Beta Coupe – 60 pkt.
  5. Marcin Chmielewski – Fiat Punto – 60 pkt.

W klasyfikacji sezonu uwzględnione są załogi, które ukończyły min. dwie eliminacje. W całym cyklu w ramach naszego pucharu wystartowało łącznie 14 załóg.

Zakończyliśmy pierwszą edycję profesjonalnego pucharu wyścigowo-rajdowego ForzaItalia.pl Podziękowania dla organizatorów cyklu ClassicautoCup oraz wszystkich uczestników!

Zakończenie sezonu i uroczyste rozdanie nagród odbędzie się 11 stycznia 2019 r. w klubokawiarni Centrum Zarządzania Światem przy ul. Okrzei 26 na warszawskiej Pradze. Zaczynamy o godz. 20:00. Do zobaczenia! 

Szczegółowe wyniki V rundy Liqui Moly Classicauto Cup – Track Day Tor Modlin II znajdują się na stronie: http://classicautocup.pl/wyniki

Tekst: Jakub Żołędowski, Jakub Strzemżalski

Zdjęcia: Jakub Żołędowski

Previous post
Kobiecy zespół w Ferrari 488 GT3 wystartuje na Yas Marina w Abu Dhabi
Next post
Ferrari Daytona NART Spider by Michelotti trafi na aukcję w styczniu 2019

No Comment

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back
SHARE

Finał pucharu ForzaItalia.pl, znamy zwycięzcę!