fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

1969 Iso Grifo Series I by Bertone sprzedane na aukcji

1969 Iso Grifo Series I by Bertone sprzedane na aukcji

22 stycznia 2021 roku podczas aukcji RM Sotheby’s w Scottsdale, w stanie Arizona, sprzedany został Iso Grifo Series I by Bertone. W drodze licytacji ostateczna kwota sięgnęła 406 500 dolarów.

Na początku produkcji Iso zastosowało bardzo udaną formułę, polegającą na stosowaniu potężnych amerykańskich silników V8 do małych, lekkich, włoskich nadwozi, zaprojektowanych przez jednych z najlepszych projektantów w historii. Ich pierwsza oferta – czteromiejscowa Rivolta – była napędzana silnikiem Corvette o mocy 300 koni mechanicznych. Zyski z tego projektu pozwoliły Iso na opracowanie dwumiejscowego modelu o nazwie Grifo.

Zaprojektowany przez Bertone z pomocą znanego projektanta Giorgio Giugiaro, Grifo był początkowo napędzany silnikiem V8 Chevroleta. Jednak do 1970 roku Grifo takie, jak oferowany na aukcji samochód, były napędzane kultową jednostką Chevroleta 427 V8, nazywaną 7-Litri. Motor ten zyskał sławę, bowiem był stosowany w wyścigowych Corvetach. Firma Iso twierdziła, że ich modele wyposażone w 7-litrowe silniki były w stanie osiągnąć prędkość maksymalną 300 km/h, co było bardzo imponującym wyczynem. 

Ten egzemplarz został ukończony 6 czerwca 1969 roku i dostarczony jako nowy do swojego pierwszego właściciela we Włoszech. Opuścił fabrykę wyposażony we wspomniany wcześniej silnik o pojemności 7 litrów. To jeden z około 90 tak wyposażonych modeli. W późniejszym okresie samochód został fabrycznie przerobiony z przodem z serii II, co nadało mu bardziej nowoczesny wygląd. Oryginalna czterobiegowa manualna skrzynia biegów została zmieniona na pięciobiegową przekładnię Tremec.

Pojazd został całkowicie odrestaurowany w 1989 roku, dzięki czemu do dzisiaj prezentuje się bardzo dobrze. Wnętrze wykończone zostało skórą Saddle z kubełkowymi fotelami i konsolą środkową obszytą skórą. Udogodnieniami są klimatyzacja, radio Becker Europa II AM/FM i elektryczne szyby. Wspaniałe tony 7-litrowego silnika wydobywają się przez układ wydechowy Ansa.

Oszałamiający design Bertone, potężna jednostka napędowa pochodząca z Corvette oraz luksusowe wnętrze sprawiają, że odmiana 7-Litri wciąż jest niezwykle pożądana wśród kolekcjonerów.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Previous post
Alfa Romeo ma mieć nowego szefa designu
Next post
MC20 pokonało ponad 3 mln kilometrów w fazie rozwoju

No Comment

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back
SHARE

1969 Iso Grifo Series I by Bertone sprzedane na aukcji