Ferrari 296 GTS to najnowszy supersamochód z Maranello, który został poddany zabiegowi tunera o nazwie Novitec, idąc za przykładem 296 GTB coupe. Zelektryfikowany egzotyk zyskał na zwiększoną moc, dyskretne dodatki z włókna węglowego, nowe koła, obniżone zawieszenie i głośniejszy wydech, którym można w pełni cieszyć się przy opuszczonym dachu.
Novitec pozostaje wierny swojemu subtelnemu podejściu do tuningu Ferrari. Przedni splitter, boczne progi, nakładki na lusterka, boczna osłona wlotu powietrza, dyfuzor i spojler typu ducktail zostały wykonane z włókna węglowego i pokryte lakierem o wysokim połysku. Tuner oferuje nawet osłonę kamery cofania o pasującym wyglądzie.
Najbardziej uderzającym elementem są nowe felgi aluminiowe Novitec NF10 wyprodukowane we współpracy z marką Vossen. Mierzą one 21 cali z przodu i 22 cale z tyłu, mają pięć podwójnych szprych i 72 dostępne opcje kolorystyczne, ze szczotkowanym lub polerowanym wykończeniem powierzchni.
Co więcej, zestaw sportowych sprężyn przybliża supersamochód do ziemi o 35 mm. Aby chronić elementy z włókna węglowego, Novitec dodał system hydrauliczny, który podnosi przednią oś o 40 mm.
https://www.youtube.com/watch?v=nJk6NBBZd9Q
Jeśli chodzi o hybrydowy układ napędowy typu plug-in w Ferrari 296 GTS, Novitec zwiększył łączną moc z 830 KM do 868 KM. Silnik elektryczny MGU-K pozostał nieruszony, a dodatkowe 38 KM pochodzi z modyfikacji 2,9-litrowej jednostki napędowej V6 z podwójnym turbodoładowaniem. Zwiększenie mocy osiągnięto za pomocą zoptymalizowanych pod kątem przepływu wlotów oraz wysokowydajnego układu wydechowego. Ten ostatni dostępny jest w powłoce węglowej lub złoceniu 999. W zależności od konfiguracji, układ wydechowy może być wykonany ze stali nierdzewnej lub Inconelu. Oferuje on również lepszą izolację termiczną i jest dostępny z aktywnie sterowanymi zaworami motylkowymi.
Novitec odświeżył wnętrze Ferrari 296 GTS: dodał nową tapicerką ze skóry i Alcantary, którą można wybrać w dowolnym kolorze. Przy okazji tuner opublikował film z prezentacją zmodyfikowanego supersamochodu szczegółowo opisując wszystkie dostępne ulepszenia.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment