Już od 16 stycznia 2025 roku Assetto Corsa EVO będzie dostępna na platformie Steam we wczesnym dostępie. Aby podsycić atmosferę, Kunos Simulazioni opublikowali w mediach społecznościowych film zatytułowany Wszystko, co musisz wiedzieć o Assetto Corsie EVO.
Evo ma przynieść odpowiedni tryb kariery, najbardziej zróżnicowaną listę samochodów w serii AC, wspaniałą grafikę, doskonałą fizykę, a nawet tryb free-roam (swobodnej jazdy). Kilka zwiastunów dało nam przedsmak tego, czego możemy się spodziewać w najnowszej produkcji włoskiego studia Kunos Simulazioni. Pierwszy trailer zapowiadający grę zadebiutował 30. września 2024 roku.
Kiedy prace nad sequelem Assetto Corsa zostały po raz pierwszy potwierdzone w 2021 roku, podano informacje o premierze w 2024 roku – i tej daty trzymano się aż do września 2024 roku. Włosi postanowili nieco opóźnić premierę tak, aby nie przyspieszać prac kosztem jakości. Wraz z najnowszym filmem dowiedzieliśmy się, czego możemy spodziewać się we wczesnym zwiastunie: garści samochodów i torów. Gotowa gra w wersji 1.0 powinna zadebiutować jesienią bieżącego roku – jak dotąd nie ujawniono informacji o tym, aby produkcja miała być dostępna na innych platformach niż PC.
20 z tych samochodów będzie dostępnych w pierwszej wersji wczesnego dostępu od 16. stycznia, choć nie wiemy jeszcze, które dokładnie. Jak dotąd potwierdzono jedynie: Toyotę GR86, Ferrari 296 GTB, BMW M2 CS i Abartha 595 Biposto. W wersji v1.0 znajdzie się około 100 pojazdów, a kolejne będą dodawane w ramach darmowych aktualizacji. Gracze będą mogli wybrać jeden spośród pięciu torów: Brands Hatch, Imola, Laguna Seca, Mount Panorama i Suzuka. Potwierdzone zostały również m.in. Fuji Speedway i Nürburgring Nordschleife wraz z okolicą odtworzoną 1:1 w regionie górskim Eifel, otaczającym legendarny tor wyścigowy.
We wczesnym dostępie gracze będą musieli zadowolić się trybem Single Player. Gra od momentu debiutu na Steamie ma zapewniać wsparcie dla headsetów VR, a także układu trzech ekranów (Triple Screen). Możliwe ma być wynajmowanie pojazdów, zakup aut, zdobywanie punktów doświadczenia, rang, nagród, personalizowanie profilu, uzyskiwanie licencji i tryb Driving Academy. Dodatkowo czas będzie można poświęcić także na konfigurowanie pojazdów.
W wywiadzie udzielonym włoskiemu serwisowi Multiplayer.it, dyrektor gry Kunos Davide Brivio ujawnił interesującą ciekawostkę na temat tego, jak będą działać zakupy samochodów w AC Evo:
W grze będzie nie tylko wiele modeli samochodów. Dla każdego samochodu dostępne będą wszystkie konfiguracje i silniki, które można znaleźć w każdym salonie. Jeśli na przykład twój ulubiony samochód jest sprzedawany zarówno w wersji benzynowej, jak i wysokoprężnej lub w wersji z 17-calowymi kołami i szyberdachem, to tak samo będzie w naszej grze.
Jest to interesująca koncepcja, która nie była wcześniej spotykana w grach. Seria Test Drive Unlimited pozwoliła graczom na wybór koloru wnętrza i niektórych opcji, a także zwykłego koloru nadwozia, ale tak naprawdę nie widzieliśmy wcześniej w grach niczego, co działałoby w tak szerokim zakresie jak konfiguratory online. Spodziewać się można także modyfikacji tuningowych, poprawiających aerodynamikę i osiągi.
Podczas prezentacji na Sim Racing Expo w Dortmundzie w Niemczech w październiku 2024 roku Massarutto i Brivio ujawnili nieco więcej tego, czego możemy się spodziewać. Massarutto powiedział, że chce, aby gra była niczym RPG dla kierowców”, a Brivio nieco rozwinął ten wątek:
Wchodzisz do gry, zaczynasz od jakiegoś punktu, rozwijasz się z całkowitą swobodą, ale nabierając rozpędu wewnątrz gry. Myślimy więc o stworzeniu systemu ekonomii gry, który będzie tak prosty, jak to tylko możliwe, ale pomoże graczom wejść do gry z budżetem, wybrać pierwszy samochód, a następnie z całkowitą swobodą mogą grać, gromadzić doświadczenie i wirtualną walutę… i kupować samochody, które chcesz. Kunos nie ma doświadczenia ani rozmiaru, by stworzyć kampanię w klasycznym tego słowa znaczeniu. Ale przede wszystkim nie chcieliśmy zmuszać gracza do robienia czegoś, czego nie chce. Jeśli chcesz kupić pięćdziesiąt Alpin, w każdym dostępnym kolorze, możesz to zrobić. Jeśli zamiast tego chcesz oszczędzać, wydarzenie po wydarzeniu wygrywać, aby jak najszybciej stać się właścicielem hipersamochodu, będziesz mógł to zrobić.
Jednym z elementów trybu kariery – przynajmniej w wersji wczesnego dostępu – będzie Akademia Jazdy, która wydaje się być połączeniem testów licencyjnych i trybów Circuit Experience z serii Gran Turismo. Gracze będą mogli uczyć się, jak optymalnie poruszać się po kolejnych sekcjach torów.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment