fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Dziś transmisja z wyścigu naszych 155 DTM na Watkins Glen

Dziś transmisja z wyścigu naszych 155 DTM na Watkins Glen

Już dzisiaj o 21:00 rozpocznie się pierwszy punktowany, dwuklasowy wyścig w XII sezonie ACLeague Retro WEK. Nasz zespół Alfa Corse ForzaItalia.pl na amerykańskim torze Watkins Glen będą reprezentować Luka, Lucjan Próchnica i MrFloyd.

Tor Watkins Glen International jest dobrze znany wśród fanów motorsportu. To właśnie na nim przez 20 lat z rzędu odbywały się Grand Prix Stanów Zjednoczonych – w latach 1961-1980. Pętla w klasycznym układzie mierzy 5,4 kilometra, ma 7 prawych zakrętów i 4 lewe.

Po sesji prekwalifikacyjnej najlepiej wypadają kierowcy BMW. W pierwszej dziesiątce znalazło się ich aż 7! Luka po raz kolejny zaprezentował się z bardzo dobrej strony i zajął 1. miejsce. Za to Lucjan Próchnica z czasem słabszym o 0,449 sekundy był ósmy. Różnice między kierowcami w pierwszej piętnastce wyniosły mniej niż sekundę. Można zatem spodziewać się zaciętej rywalizacji. Najszybsze okrążenie przejechano w 1:55.159 minuty w przypadku grupy DTM, z kolei najwyżej sklasyfikowana Mazda 787B na pokonanie tej samej trasy potrzebowała 1:37.051 minuty. 

O sporym pechu może mówić nasz trzeci zawodnik, czyli MrFloyd. Zabrakło mu 0,026 sekundy, by awansować na serwer PRO. Tym samym zaklasyfikowany został do semiPRO z pierwszego miejsca na liście.

Swoimi odczuciami przed wyścigiem podzielił się nasz czołowy zawodnik, czyli Luka:

Nasz główny niemiecki rywal w tym sezonie, czyli BMW, jest dużo szybszy na prostych, o czym wspominał już Lucjan w wyścigowej relacji. Sprawia to, iż chcąc wyprzedzić zawodnika przed nami, pomimo ogólnie lepszego tempa, musimy sporo ryzykować i manewr wyprzedzania przeprowadzić w zakręcie lub przed, opóźniając hamowanie. Ewentualnie czekając na błąd rywala. Na prostych jest to praktycznie niemożliwe. Na Nordschleife zdobywanie pozycji było niesamowitą udręka. W krętych sekcjach, auto z przodu blokowało nas, a przy wyjściu na prostą, pomimo jazdy na zderzaku i możliwości skorzystania z tunelu aerodynamicznego, rywal i tak odjeżdżał. Przygotowania do pierwszej polegały więc na próbie zniwelowania tej różnicy, kosztem stabilności. W prekwalifikacjach tak ustawionym autem udało się zająć dość wysoką pozycję, co daje jakąś nadzieję na dobry wynik. Taktyka na wyścig pozostanie raczej taka sama, jak w rundzie zerowej – najtwardsze mieszanki z jednym pitstopem. W przypadku zajęcia wysokiego miejsca w kwalifikacjach, rozważę jednak opcję założenia na pierwszy stint opon typu medium i podjęcie próby odskoczenia od reszty stawki. W pierwszej rundzie jedziemy na torze Watkins Glen, na którym jest tylko jedna dłuższa prosta, ale w następnych rundach czekają nas tory typu Monza, czy Spa, gdzie możemy mieć już spore problemy z dotrzymaniem tempa czołowym kierowcom w BMW. Postaramy się jednak dać z siebie wszystko i nie przynieść wstydu włoskiej motoryzacji.

W pierwszej rundzie Retro WEK w klasie DTM, spośród 23 pojazdów, wystartuje aż 14 BMW, 5 Alf oraz po dwa Mercedesy i Fordy. Co ciekawe, najbardziej wytrwały zawodnik w sesji prekwalifikacjynej przejechał aż 314 okrążeń, co oznacza, że pokonał dystans 1695 kilometrów, przeznaczając na to ponad 9 godzin ciągłej jazdy.

Według kalendarza o 19:30 ruszy 60-minutowa sesja treningowa. Godzinę później, czyli o 20:30, Mazdy będą uczestniczyć w 15-minutowej sesji kwalifikacyjnej. Na kolejne 15 minut tor zarezerwowany będzie dla DTM-ów. Punktualnie o 21:00 powinien rozpocząć się wyścig. Dla serwera PRO transmisje na żywo z komentarzem znajdziemy na Twitchu na kanale Tuchana. Z kolei zmagania w semiPRo będzie można śledzić na kanale NiTjSefni.

Jeśli jesteście zainteresowani konkretnie naszymi zawodnikami, polecamy obejrzeć ich transmisje onboard:
Luka:

Lucjan Próchnica:

MrFloyd:

Trzymamy kciuki za nasz zespół ForzaItalia.pl i liczymy na równie wysokie lokaty, co w zerowym wyścigu, w którym zajęliśmy pierwsze i trzecie miejsce w klasie DTM.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Screenshoty z Assetto Corsa

Poprzedni wpis
Ferrari 330 GT na sprzedaż. Jeździł nim sam Enzo
Następny wpis
Zapomniany koncept – Lancia Stola S81 Stratos

Brak komentarzy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back
Udostępnij

Dziś transmisja z wyścigu naszych 155 DTM na Watkins Glen