Fiat odświeżył Tipo i wprowadził zupełnie nowy wariant Cross, który producent opisuje jako „brakujący pomost dla crossovera”.
Odmiana Cross w stosunku do bazowego hatchbacka jest o 7 cm wyższa. Wyróżnia się całym pakietem wizualnym – plastikowymi osłonami dookoła nadwozia, zewnętrznymi, srebrnymi listwami progowymi, przeprojektowanymi zderzakami, relingami dachowymi oraz srebrnymi osłonami lusterek. Mimo rasowego wyglądu, pojazd wciąż dysponuje napędem wyłącznie na przednią oś. Za to dzięki zmianom w zawieszeniu, nowych felgach i większych oponach, prześwit zwiększył się o blisko 4 centymetry.
Pozostałe zmiany wizualne są wynikiem przeprowadzonych modernizacji dla wszystkich wariantów na rok 2021. W oczy rzucają się przede wszystkim przeprojektowana osłona chłodnicy z dużym napisem FIAT pośrodku oraz przednie i tylne światła w technologii LED. Dostępne są nowe wzory felg w rozmiarach 16 i 17 cali oraz dwa kolory nadwozia – niebieski Ocean Blue i pomarańczowy Paprika Orange.
Auto sprzedawane pod nazwą Fiat Egea w Turcji oraz na niektórych rynkach jako Dodge Neon, doczekało się również niewielkich modernizacji we wnętrzu. W niektórych wersjach wyposażenia są nowe siedzenia materiałowe. W bogatszych wariantach znajdziemy pod deską rozdzielczą 7-calowy wyświetlacz oraz 10,25-calowy dotykowy ekran na konsoli centralnej, korzystający z nowoczesnego systemu multimedialnego Uconnect.
Tipo zostało wyposażone w szereg systemów z zakresu bezpieczeństwa, w tym: rozpoznawania znaków, zmiany pasa ruchu, monitorowania zmęczenia i martwego pola. Dochodzą też takie udogodnienia, jak przednie czujniki parkowania, bezkluczykowy dostęp oraz system bezprzewodowego ładowania telefonu.
Na początku Tipo będzie oferowane w dwóch wariantach silnikowych, w tym z 1-litrową jednostką, 3-cylindrową o mocy 100 KM. i 190 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego już od 1500 obr/min. Zastąpi on 1.4 95 KM. Producent wprowadził zmiany w skrzyni biegów, która ma gwarantować maksymalną responsywność w mieście oraz komfort w podróży na autostradach. Wskazówka obrotomierza przy prędkości 130 km/h na najwyższym biegu będzie wskazywać wartość 3200 obr./min.
Alternatywą jest odmiana 1.6 Multijet o mocy 130 KM, wytwarzająca 110 g CO2 na każdy kilometr według standardu WLTP.
Tipo to bardzo popularny model w gamie włoskiego producenta. Od kiedy trafił do produkcji w 2015 roku, z linii produkcyjnych wyjechało 670 000 egzemplarzy.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment