Dział FCA Heritage promujący dziedzictwo włoskich marek, bierze udział w kolejnej edycji Retromobile w Paris Expo Porte de Versailles w dniach od 7 do 11 lutego 2018 roku.
W związku z powyższym, odwiedzający będą mieli okazję zobaczyć na żywo takie modele jak m.in. Fiat Dino 2400, Abarth 2400, Lancia Appia, Alfa Romeo SZ, a także Abartha 695 Rivale i Alfę Romeo Stelvio Quadrifoglio. Przy okazji Roberto Giollito, szef FCA Heritage, zaprezentuje projekty, nad którymi jego departament obecnie prowadzi prace.
Lancia Appia Coupe została zaprezentowana w 1953 roku. Na przestrzeni 10 lat do produkcji trafiły 3 różne serie tego modelu, przy czym na podstawie tej pośredniej stworzono wiele wariacji – Allemano, Boano, Zagato, Ghia, Vignale, Viotti czy eleganckie, zaawansowane technologicznie, czterodrzwiowe coupe 2+2, sygnowane przez Pininfarinę. Auto napędzane było silnikiem o pojemności 1,1 litra i mocy 53 KM.
Fiat Dino 2400 coupe powstał w wyniku współpracy między Fiatem a Ferrari, które dostarczało nowe jednostki V6. Dzięki temu włoska marka z Maranello była w stanie wyprodukować wystarczająco dużo silników, by móc brać udział w startach Formuły 2. W efekcie Dino coupe w momencie debiutu podczas targów motoryzacyjnych w Turynie (1967) pod względem technologicznym wyprzedzało swoje czasy – napędzane było silnikiem 2.0 V6 o mocy 160 KM, który z czasem zastąpiono 180-konną jednostką 2.4.
Abarth 2400 coupe pokazany został w Genewie w 1959 roku. Pojazd pod względem konstrukcyjnym czerpał garściami z Fiata 2100. Był produkowany w latach 1962-1964. Pod maską skrywał 6-cylindrowy silnik serii 2400 o mocy 140 KM, dzięki któremu potrafił pognać z prędkością 200 km/h.
Alfa Romeo SZ zadebiutowała w Genewie w 1989 roku. We włoskiej fabryce Terrazzano di Rho powstało 1036 egzemplarzy tego modelu. Auto napędzane było 3-litrowym silnikiem o mocy 210 KM, który współpracował z 5-biegową skrzynią ręczną. Mierzący 4059 mm długości pojazd o rozstawie osi 2510 mm ważył 1256 kilogramów.
FCA Heritage
Dział FCA Heritage powstał w 2015 roku. W jego ofercie znajdziemy szeroki zakres usług dla kolekcjonerów i entuzjastów włoskich marek, którzy mogą skorzystać m.in. z certyfikowanego serwisu renowacyjnego. Departament bierze czynny udział w różnorodnych wydarzeniach historycznych poświęconych klasycznym samochodom. Jesienią mieliśmy okazję obejrzeć ich ekspozycję na targach w Padwie.
Co ciekawe, niedawno swoje 30-lecie świętował Fiat Tipo pierwszej generacji, który z biegiem czasu staje się coraz bardziej pożądanym pojazdem na rynku wtórnym.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment