Włoski producent samochodów opublikował nagranie z testów torowych najnowszej Alfa Romeo Giulii GTA, w których wzięli udział kierowcy zespołu F1 Alfa Romeo Racing ORLEN – Kimi Raikkonen i Antonio Giovinazzi. Materiał został zrealizowany na słynnym obiekcie Balocco Proving Ground. Ostatnie szlify dokonano przy współpracy z inżynierami Sauber.
Najbardziej bezkompromisowa Giulia w gamie wyróżnia się m.in.: regulowanym tylnym skrzydłem, nowym przednim splitterem oraz oponami drogowymi wybranymi przy współpracy z firmą Michelin. Efekty wszystkich modyfikacji okazały się być zdumiewające, nawet dla kierowców Formuły 1, co potwierdzają słowa Antonio Giovinazziego:
Tył jest znacznie bardziej stabilny. Hamulce są zdumiewająco dobre. Zazwyczaj mam problem ze zbyt lekką pracą układu kierowniczego, przez co doprowadzam do podsterowności, ale dzisiaj nie dostrzegłem takiego zachowania. Testy były owocne, tym bardziej, że wprowadziliśmy poprawki.
Kimi Raikonnen:
Teraz jest zdecydowanie lepiej. Auto jest zwinniejsze w zakrętach. Moim zdaniem to perfekcyjne połączenie auta do użytku codziennego i torowego.
Christoph Hansen, dyrektor działu ds. technologii i innowacji w Sauber Engineering AG, również dołożył swoje trzy grosze podczas ostatnich szlifów Giulii GTA:
Współpraca z firmą Alfa Romeo w zakresie projektowania, rozwoju i produkcji GTA i GTAm Giulii była dla Sauber Engineering doskonałą okazją do wykorzystania wiedzy zdobytej przez dziesięciolecia pracy w Formule 1 i nie tylko. Wiedza i technologie, które opracowaliśmy dla sportów motorowych, takie jak nasze lekkie rozwiązania konstrukcyjne i procesy produkcyjne, znalazły idealne zastosowanie podczas współpracy z Alfa Romeo, podobnie jak wiedza z zakresu aerodynamiki, którą mogliśmy przenieść z toru na drogę.
Alfa Romeo Giulia w wariantach GTA i GTAm korzysta z 2,9-litrowego silnika V6 o mocy 540 KM. GTAm waży 1520 kg i rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,6 sekundy. Powstanie zaledwie 500 egzemplarzy.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment