Jak z technicznego punktu widzenia działają rozwiązania technologiczne z Formuły 1 zastosowane w silniku Maserati MC20? Na to pytanie odpowiedział Jason Fenske, prowadzący kanał Engineering Explained.
Zanim MC20 oficjalnie zadebiutował, producent zaprezentował w pełnej krasie silnik o dumnej nazwie Nettuno. Jednostka ma 3 litry pojemności, 6 cylindrów i wytwarza 630 KM przy 7500 obr./min oraz aż 730 Nm dostępnych w zakresie od 3000 do 5500 obr./min. Mierzy 1000 mm szerokości, 650 mm wysokości i 600 mm długości przy masie własnej 220 kilogramów. Do tego spełnia restrykcyjne normy emisji spalin EU6D. Nowoczesne rozwiązania technologiczne zostały opracowane w Innovation Lab.
Więcej o samej technologii opowiedział Jason Fenske, który skupił się m.in. na układzie spalania z podwójnymi świecami zapłonowymi. System ma przyspieszać spalanie oraz redukując zużycie paliwa nawet o 30%. Ponadto Maserati może wpływać na czas spalania, co przekłada się na pracę katalizatora oraz wyciszenie jednostki.
Maserati MC20 rozpędza się od 0 do 100 km/h w 2,9 sekundy, a do 200 km/h – w mniej niż 8,8 s. Jest w stanie osiągnąć 325 km/h. Waży 1468 kilogramów. Według standardów WTLC, pojazd ma zadowalać się zużyciem paliwa na poziomie 11,6 l/100 km w cyklu mieszanym. Ceny w USA startują z pułapu 210 000 dolarów.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment