Alfa Romeo zaprezentuje model Junior Veloce amerykańskim dealerom. W zależności od tego, jak pojazd zostanie przyjęty, może on ostatecznie trafić do oferty w wybranych stanach.
Wiek gamy modelowej Alfy Romeo w USA nie napawa optymizmem – klienci do wyboru mają dość leciwe już modele Giulia i Stelvio, których odmiany Quadrifoglio zniknęły z oferty. Z kolei znacznie nowsze Tonale nie sprzedaje się najlepiej – w drugim kwartale 2024 roku nabywcę znalazło zaledwie 887 sztuk. Włosi liczą, że sytuację podratuje Junior, o czym świadczą słowa Tiago Guzzafame z Alfa Romeo, który w rozmowie z Automotive News Europie powiedział:
Pokażemy Juniora Veloce naszym amerykańskim dealerom pytając ich, czy widzą potencjał dla przyjemnego w prowadzeniu, małego elektrycznego hatcha na wybranych rynkach, takich jak Kalifornia, Floryda i inne stany CARB.
Chociaż nic nie zostało postanowione, dealerzy w obliczu trudnej sytuacji sprzedażowej mogą chcieć skorzystać z nadarzającej się okazji. Junior Veloce ma zamontowany z przodu silnik o mocy 280 KM i momencie obrotowym 345 Nm. Pozwala to na sprint ze startu zatrzymanego do 100 km/h w czasie 5,9 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi ponad 200 km/h. Dzięki akumulatorowi litowo-jonowemu o pojemności 54 kWh, pojazd jest w stanie przejechać dystans nawet 410 km (według standardu WLTP). Ponadto szybka ładowarka o mocy 100 kW pozwala w czasie krótszym niż 30 minut podnieść stan baterii z 10% do 80%.
Europejski model jest wyposażony w reflektory LED, sportowo dostrojone zawieszenie i 20-calowe koła. Do tego podróżujący mogą skorzystać z dwóch wyświetlaczy o przekątnej 10,25 cala i wbudowanego systemu rozpoznawania głosu korzystającego z rozwiązań ChataGPT. Model posiada również fotele Spiga z tapicerką z ekoskóry i tkaniny, a także 400 litrów pojemności ładunkowej. Junior oferuje drugi poziom autonomii z inteligentnym tempomatem adaptacyjnym.
Automotive News szacuje, że crossover będzie kosztował około 42 000 dolarów. Jeśli ta liczba okazałaby się prawdziwa, wówczas cena Juniora byłaby niewiele niższa niż Tonale startującego od 43 845 dolarów. Model ten musiałby również zmierzyć się z silną konkurencją ze strony Tesli Model Y, kosztującej od 44 990 dolarów i oferującej zasięg do 515 km.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment