fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Oto Lamborghini Huracan Tecnica. W planach Sterrato

Oto Lamborghini Huracan Tecnica. W planach Sterrato

Włoski producent samochodów z Sant’Agata Bolognese zaprezentował swoje najnowsze dzieło – Huracana w wariancie Tecnica, który ma wypełnić lukę między EVO a STO. Jak twierdzi Automobili Lamborghini, model ten przeznaczony jest dla osób chcących mieć frajdę z jazdy zarówno na torze, jak i na drogach publicznych. Z kolei w mediach społecznościowych pojawiło się zdjęcie szykowanego Huracana Sterrato.

Samochód ten powstał w oparciu o bazowy wariant tylnonapędowy EVO RWD. Jednak jego jednostka oferuje nie 610, a 640 KM i 565 Nm maksymalnego momentu obrotowego – to tyle samo, co choćby STO. Pod względem wizualnym Tecnica jest mniej krzykliwa w stosunku do STO, za to w pojeździe zastosowano wiele nowych elementów stylistycznych zapożyczonych z najnowszych modeli, takich jak: Sian, Essenza SCV12 czy nawet koncepcyjnego Terzo Millenio. Nadkola wypełniają 20-calowe felgi Damiso. 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by CocheSpias (@cochespias)

Nowe są 6-kątne końcówki układy wydechowego, tylny dyfuzor i nieruchomy spojler tylny. Choć ten ostatni wygląda skromnie, zdaniem Lamborghini przyczynia się do poprawy siły docisku aż o 35% w stosunku do EVO RWD. Ponadto zastosowano wiele innych elementów aerodynamicznych, m.in. przedni splitter, które zmniejszają opór powietrza o około 20%. Inżynierom udało się „uszczknąć” nieco masy, a dokładniej okrągłe 10 kg w stosunku do słabszego EVO RWD. Tecnica legitymuje się bowiem masą 1379 kg na sucho. Jest więc wciąż cięższa o całe 40 kg od bezkompromisowego STO.

Najnowszy tylnonapędowy Huracan potrafi rozpędzić się do 100 km/h ze startu zatrzymanego w czasie 3,2 s – ledwie 0,1 s szybciej od EVO RWD. Jednak pojazd powstał przede wszystkim z myślą o efektywnym pokonywaniu zakrętów, o czym świadczy zastosowanie tylnej osi skrętnej, węglowo-ceramicznych hamulców oraz systemu Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata. Dla najbardziej wymagających klientów przewidziano opcjonalne: lekkie panele drzwiowe i wyścigowe oraz wielopunktowe pasy bezpieczeństwa. 

Niestety producent nie podał informacji na temat cen Huracana Tecnica. Wiadomo jedynie, że pierwsze egzemplarze trafią do klientów jeszcze w 2022 roku. 

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Previous post
Porzucone na lata Ferrari 328 GTS trafiło do studia detailingu
Next post
Tak wygląda zakamuflowane Purosangue jeżdżące po Maranello

No Comment

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back
SHARE

Oto Lamborghini Huracan Tecnica. W planach Sterrato