fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Polo Storico odrestaurowało Miurę SV należącą do prezesa FIA

Polo Storico odrestaurowało Miurę SV należącą do prezesa FIA

W dniach od 6 do 10 lutego 2019 roku Lamborghini Polo Storico było obecne na paryskich targach motoryzacyjnych poświęconych klasycznym samochodom. Na stoisku włoskiego producenta pierwszoplanową rolę odgrywała Miura SV, należąca do Jeana Todta, ważnej osobistości w świecie motoryzacyjnym, pełniącej rolę dyrektora FIA (Fédération Internationale de l’Automobile).

Ceremonia przekazania samochodu odbyła się 5 lutego. Stefano Domenicali, dyrektor generalny Lamborghini, osobiście wręczył właścicielowi kluczyki do Miury SV. Auto o numerze podwozia 3673 powstało 11 listopada 1972 roku na bazie Miury S z 1968, która zakończyła swój żywot w wyniku wypadku drogowego.

W tamtych czasach tego rodzaju zabiegi nie były niczym szczególnym wśród producentów samochodów sportowych. Za takim rozwiązaniem przemawiały różnorakie powody (w tym fiskalne) w celu ochrony klientów przed płaceniem wysokich podatków importowych od pojazdów, czy też praktyczne – nie trzeba było ponownie rejestrować pojazdu i wyrabiać dokumentów.

Renowacja Miury w Polo Storico trwała 13 miesięcy. Prace obejmowały całkowity demontaż pojazdu, co umożliwiło weryfikację każdego najmniejszego elementu, od oznaczeń ramy, nadwozia, wnętrza oraz innych komponentów. Podczas tego procesu posiłkowano się notatkami pochodzącymi z archiwów Lamborghini.

Gdy Miura dotarła do Sant’Agata Bolognese, była kompletna, ale jej stan wykazywał wyraźne znaki zużycia. Wykwalifikowana ekipa Polo Storico skupiła się na naprawie i renowacji elementów, zamiast ich wymianie. Celem było zachowanie oryginalnych podzespołów.

Poza Miurą SV, Polo Storico zaprezentowało Lamborghini 400 GT z 1966 podczas Retromobile. Auto o numerze podwozia 0592, należące do kanadyjskiego kolekcjonera, jest obecnie w trakcie procesu całkowitej renowacji w Polo Storico.

Wyspecjalizowany dział Lamborghini Polo Storico ma swoją siedzibę w Sant’Agata Bolognese. Zajmuje się renowacją i certyfikacją klasycznych samochodów, które nie są produkowane przynajmniej od 10 lat – począwszy od 350 GT do Diablo – konserwacją archiwów, dokumentacji oraz dostarczaniem oryginalnych części zamiennych. Obecnie Włosi dysponują tak dużymi zapasami elementów, że są w stanie pokryć ponad 65% zapotrzebowania. Tylko w 2017 roku do katalogów dodano kolejne 200 części.

Polo Storico wcześniej odrestaurowało Miurę S, należącą niegdyś do Roda Stewarta, ikoniczną Miurę SVR, bolid F1 napędzany silnikiem Lamborghini, jak również Espadę i Islero.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Previous post
Oto Alfa Romeo 4C Spider Italia. Powstanie 15 sztuk
Next post
Następca GranTurismo coraz bliżej. Jesienią ruszy przebudowa fabryki

No Comment

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back
SHARE

Polo Storico odrestaurowało Miurę SV należącą do prezesa FIA