fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Stellantis zamierza utrzymać marki Autobianchi i Innocenti

Stellantis zamierza utrzymać marki Autobianchi i Innocenti

Stellantis chce zachować dwie nieaktywne włoskie marki po tym, jak w raporcie stwierdzono, że włoski rząd rozważa możliwość zaoferowanie ich chińskim firmom. Dziennik Il Sole 24 Ore podał w lipcu informację, jakoby włoski rząd rozważał przejęcie nieużywanych marek samochodowych Stellantis i zaoferowanie ich chińskim firmom, aby zachęcić je do zakładania fabryk w kraju. Głos w tej sprawie zabrali włodarze firmy Stellantis którzy stwierdzili, że będą starali się utrzymać w posiadaniu obie uśpione marki, przy czym nie zamierzają wchodzić w konflikt z włoskim rządem, jeśli ten zdecyduje się na ich przejęcie.

Jak na razie żadna ze stron ze sobą nie dyskutowała na ten temat – Stellantis stwierdził, ze nigdy nie został poinformowany o jakiejkolwiek propozycji, z kolei włoskie ministerstwo przemysłu nie zaprzeczyło medialnym doniesieniom. Carlos Tavares niedawno skomentował: 

Niezależnie od tego, jakie jest prawo, będziemy je przestrzegać. Jeśli nie jest to zgodne z prawem, postaramy się chronić nasze interesy.

Według Il Sole, podjęcie rządowych kroków będzie możliwe dzięki ustawie przyjętej w grudniu. Włoski Trybunał Obrachunkowy jest na etapie analizy projektu ustawy. Dekret dotyczyłby marek, które są nieaktywne od co najmniej pięciu lat. Innocenti rozpoczęło produkcję samochodów w 1960 r. od modelu A40, włoskiej wersji Austina A40 zbudowanej na licencji British Leyland. Kres produkcji tego modelu nastąpił w 1993 roku. Producent samochodów zyskał rozgłos w latach sześćdziesiątych i siedemdziesiątych, kiedy zbudował włoską wersję Mini, a następnie całkowicie przeprojektowany model wykonany przez Bertone. W 1980 roku Innocenti zostało przejęte przez Fiata, który jest częścią Stellantis.

Firma Autobianchi została założona w 1955 roku, a przejęcie przez Fiata nastąpiło w 1968 roku. Ostatni model sygnowany przez wspomnianą włoską markę opuścił wrota fabryki w 1995 roku, a firmę połączono z Lancią. 

Na Stellantis spłynęła fala krytyki z oskarżeniem o to, że ma w swoim portfolio zbyt dużo marek przy uwzględnieniu nienajlepszych wyników finansowych przynajmniej części z nich. Do wypowiedzi w negatywnym tonie nawiązał Tavares, który potwierdził, że firma ma obecnie wystarczająco dużo marek. Dodał, że są one wykorzystywane do pokrycia rynku europejskiego. Chcąc uspokoić akcjonariuszy, podsumował swoją wypowiedź słowami:

Mamy wystarczająco dużo na głowie. Zamierzamy zarządzać naszą działalnością najlepiej, jak tylko potrafimy.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Previous post
Lamborghini Diablo VT z 1994 roku nie znalazło kupca na aukcji Monterey 2024
Next post
Alberto i Ettore Maserati odebrali unikatowe MC20 Cielo

No Comment

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back
SHARE

Stellantis zamierza utrzymać marki Autobianchi i Innocenti