fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

W dekadę Fiat i Ferrari straciło na popularności

W dekadę Fiat i Ferrari straciło na popularności

Compare the Market, brytyjska strona porównująca ceny samochodów wykorzystując dane z Google Trends z 2010 i 2020 oceniła, które marki najbardziej straciły na popularności. 

Według badania 5 marek samochodów, których popularność drastycznie spadła od 2010 roku, to: Fiat, Citroën, Vauxhall, Mitsubishi i Ferrari. Zdecydowanie najmocniej na tle tej grupy wyróżnia się marka Ferrari, od lat utożsamiana z najbardziej pożądanymi, supersportowymi samochodami na rynku. 

Włoska marka wykazała 35,3% spadek w wyszukiwaniach Google na całym świecie na przestrzeni zaledwie dekady. To niemałe zaskoczenie, zważywszy na fakt, że Ferrari regularnie wprowadzało coraz to nowsze modele samochodów w tym okresie. Niektórzy eksperci tłumaczą ten fenomen pędem do elektryfikacji oraz do wprowadzenia wielkoseryjnego SUV-a. Po prostu motoryzacyjnym purystom takie kroki się nie podobają. 

Model Purosangue ma zadebiutować już w 2023 roku. Najzwyczajniej w świecie chodzi o rentowność. Bardzo drogie SUV-y cieszą się dużą popularnością, dowodem czego są wyniki sprzedaży m.in. Lamborghini Urusa, Bentelya Bentaygi, Rolls-Royce’a Cullinana, czy Astona Martina DBX-a. Włosi z Maranello nie mogą bezczynnie patrzeć, jak konkurenci spijają śmietankę. 

Spośród marek, które najmocniej zyskały na popularności, na pierwszym miejscu znalazła się Tesla, zaś na bardzo wysokim piątym – Lamborghini. Producent z Sant’Agata Bolognese odnotował blisko 25-procentowy wzrost. 

Compare the Market uwzględniło także popularność konkretnych modeli. O ile spadek zainteresowania Fiatem 0szacowano na 52%, o tyle Fiat Panda i Fiat 500 zyskały – odpowiednio – 25,6% i 19,1%. 

Sprawdzono także, jakie typy pojazdów straciły lub zyskały na popularności. Najbardziej wzrosło zainteresowanie hybrydami (304%), autami miejskimi (266%), elektrycznymi (181%), pojazdami 7-miejscowymi (161%) i SUV-ami (144%). Największy spadek zaliczyły: kabriolety (12%), coupe (15%), MPV (17%) i auta sportowe (23%).

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Previous post
Fiat rozpoczął przyjmowanie zamówień na E-Ducato
Next post
Stellantis chce mieć marżę zysku w 2021 na poziomie od 5,5 do 7,5%

No Comment

Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back
SHARE

W dekadę Fiat i Ferrari straciło na popularności