fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

FCA Heritage i Alfa Romeo poprowadzą wydarzenie 1000 Miglia

FCA Heritage i Alfa Romeo poprowadzą wydarzenie 1000 Miglia

W dniach od 15 do 18 maja 2019 roku odbędzie się 37. historyczny wyścig 1000 Miglia. Alfa Romeo jest tzw. globalnym partnerem z branży motoryzacyjnej, który wraz z FCA Heritage wystawi do rywalizacji aż 44 pojazdy. Nie zabraknie takich tuzów, jak 6C 1500 SS z 1928, 1900 SS z 1956 i 1900 Sport Spider z 1954.

Samochodami należącymi do oficjalnego konwoju będzie 30 współczesnych Alf Romeo – Giulii i Stelvio. Pojawią się także najmocniejsze egzemplarze Quadrifoglio z najbardziej ekskluzywnej i pożądanej serii Alfa Romeo Racing, które zadebiutowały podczas tegorocznych targów motoryzacyjnych Geneva Motor Show.

15 maja Antonio Giovinazzi, kierowca wyścigowy zespołu Alfa Romeo Racing, ścigający się za kierownicą C38, bolidu Formuły 1, przywita kibiców i w Giulii Quadrifoglio Alfa Romeo Racing weźmie udział w początkowej fazie wyścigu, którego trasa, Brescia-Rzym-Brescia, przebiega po publicznych drogach. Alfa Romeo jest bardzo mocno zaangażowana w 1000 Miglia również ze względu na swoje bardzo bogate dziedzictwo historyczne. To właśnie ta marka może pochwalić się największą liczbą zwycięstw w oryginalnej serii, jaka miała miejsce w latach 1927-1957.

Nic więc dziwnego, że włoski koncern tak mocno jest zaangażowany we współczesne wyścigi upamiętniające legendarną serię. W tegorocznej edycji wystawia 44 pojazdy, które stanowią ekskluzywne modele Alfy Romeo z kolekcji FCA Heritage, czyli departamentu chroniącego i promującego dziedzictwo historyczne włoskich marek. Zazwyczaj te samochody są wystawiane w muzeum historycznym – Alfa Romeo Museo Storico w Arese pod Mediolanem.

W 1928 roku Alfa Romeo odniosła swoje pierwsze zwycięstwo za sprawą Giuseppe Campariego, jadącego Alfą 6C 1500 Sport Spider Zagato, który całą 1618-kilometrową trasę zdołał pokonać ze średnią prędkością 88,1 km/h. Ponad 90 lat później w tym samym wyścigu ponownie weźmie udział podobny model, a także 1900 Sport Spider. Ten ostatni samochód w latach swojej świetności mógł pochwalić się świetnym stosunkiem mocy do masy – silnik generował 138 KM przy masie pojazdu nie przekraczającej 880 kilogramów. Zaawansowana aerodynamika pozwalała na osiąganie prędkości rzędu 220 km/h. Zaś 1900 Super Sprint było często wybierane przez kierowców wyścigowych jako samochód prywatny ze względu na dobre osiągi i niezawodność.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Poprzedni wpis
2., 6., 9. miejsca w Barcelonie
Następny wpis
Italian Track Day 2019

Brak komentarzy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back
Udostępnij

FCA Heritage i Alfa Romeo poprowadzą wydarzenie 1000 Miglia